היי,
אז כמו שכבר אמרתי בפוסט הקודם, בפוסט הזה אני אספר על הכנס Global Game Jam.
השנה יצא לי להשתתף בכנס וזאת חוויה כיפית ששווה את הזמן והמאמץ.
הכל התחיל לפני חודש וחצי בערך.
בזמן האחרון אני עובד על משחק עם צוות קטן שיצא לי להכיר דרך האינטרנט, את הצוות לא יצא לי לפגוש ואחד מחברי הצוות הציע לי שאבוא לכנס כדי שנוכל להפגש.
אז לאחר הרבה התלבטויות החלטתי ללכת על זה ולהגיע לכנס.
ביום של הכנס התעוררתי מאוחר (אבא שלי לא העיר אותי בזמן) והגעתי באיחור של 3 שעות כך שהפסדתי את החלק של הצגת הרעיונות והחלוקה לקבוצות.
די מהר מצאתי את מי שהציע לי לבוא לכנס (שלא פגשתי אותו עד אותו יום) ואת שאר הצוות שלי (הצוות שאני מפתח איתו משחק בלי קשר לכנס), לבסוף הצטרפתי לקבוצה בה היו 2 מחברי הצוות.
הייתה לנו קבוצה ענקית שכללה מתכנתים וגרפיקאים מאוד מוכשרים ולכן היינו צריכים ליצור חלוקת עבודה מסודרת.
בשלב הזה אני אסביר על איזה משחק הקבוצה שלי עבדה, הרעיון של המשחק הוא שיש ארנבים שכל הזמן מתרבים (סביר להניח שגרמנו לפיבונאצ'י להתהפך בקברו), אתה צריך לנסות להשמיד אותם לפני שהם יתרבו יותר מדי ע"י הרעלת הגזרים שהם אוכלים, את הרעל ניתן לאסוף מהרצפה.
הצוות החליט ליצור את המשחק ב-Unity3D, שאני עובד איתו די הרבה זמן. למי שלא מכיר זה מנוע משחק מקצועי המציע גם גרסה חינמית שכוללת המון אפשרויות. עוד על Unity3D תוכלו לקרוא באתר שלהם וגם ב-FAQ שכתבתי: לינק ל-FAQ .
את המשחק ייצאנו ל-Web Player כך שניתן להריץ אותו מהדפדפן (ממש כמו משחקי פלאש).
לאחר שחילקנו את התפקידים (אני הייתי אחראי על השחקן) ולאחר שהתגברתי על קשיים טכניים רבים (חוסר במחשבים, והמחשבים שהיו לא הפעילו טוב את התוכנות) התחלתי לעבוד.
מאותו רגע עבדתי כמעט ברציפות (מלבד שינה ואוכל) עד 8 בערב למחרת, בזמן הזה הספקתי לעבוד על מערכת תזוזה עם מצלמה (ואז גיליתי שהסקריפטים של יוניטי יותר טובים אז החלפתי את הסקריפטים שלי), אינטרקציה של השחקן עם אובייקטים אחרים (גזרים וערכות רעל), אנימציה לשחקן, הצגת מספר ערכות הרעל על המסך וטקסט זז כאשר נמצאים בטווח של גזר שניתן להרעיל ואפילו על משגר טילים.
משגר הטילים לא הוכנס לבסוף למשחק, כאשר יצרתי את הטילים השתמשתי בקפסולה והכל עבד טוב אבל לאחר שהחלפתי את הקפסולה למודל השתבשו צירי הסיבוב של הטיל והוא התחיל להתנהג מאוד מוזר. הצלחתי לסדר את הבעיה הזאת בסוף אבל כבר היה מאוחר מדי והגיע הזמן להציג את המשחקים.
המשחקים שנוצרו בכנס היו ממש מגניבים. רוב הקבוצות הגיעו למצב כמו הקבוצה שלנו, משחק כיפי שאפשר לשחק בו אבל הוא לא מושלם. בנוגע לכלי הפיתוח, הרבה משחקים נוצרו ב-Unity וב-Flash, היו כמה שנוצרו ב-HTML5, משחק אחד שנוצר לאנדרואיד (מבוסס על חיישני תנועה) ומשחק לאייפון (מבוסס מיקום וקורא ברקודים), זה מה שאני זוכר.
אז לסיכום, היה ממש כיף ואני מקווה להשתתף בשנה הבאה (למרות שאני חושב שאני אהיה בצבא עד אז).
למדתי איך לעבוד בצוות, למדתי דברים חדשים על יוניטי, עבדתי עם אנשים נחמדים וזה העביר לי סוף שבוע שלם בכיף.
כמובן שגם יצאתי משם עם משחק!
תמונה מהמשחק (הארנב הירוק זה זומבי שנוצר כתוצאה מאכילה של גזר מורעל, הוא אוכל את שאר הארנבים):
תמונה מהמשחק (הארנב הירוק זה זומבי שנוצר כתוצאה מאכילה של גזר מורעל, הוא אוכל את שאר הארנבים):
המשחק מופיע בעמוד באתר של Global Game Jam -
וכדי לשחק במשחק עצמו -
עד כאן הפוסט, אבל קודם כל מוזיקה! D:
שיר שממש אהבתי מהאלבום החדש של Disturbed, הלהקה האהובה עלי!
לילה טוב :)
אהבתי את הפוסט ^^
השבמחקיוני אתה יכול להזמין אותי גם בפעם הבאה שיש כנס מעניין כזה ?
אגב הכניסה בדרך כלל בתשלום ?
זה לא עולה כסף (אלא אם כן אתה מדבר על המשפט זמן שווה כסף).
השבמחקהאירוע הבא יהיה כנראה בעוד שנה אבל אני לא בטוח.
בכל מקרה אם אני אזכור עד אז אני אודיע לך.